Ово Свето Изображење знамење је вернику, јер сваки правоверно верујући овим поучењем истинито исповеда правоверну веру, како су нам и светих Шест Сабора, утврдивши је, предали. Овако, дакле, говори правоверно верујући:
Верујем у једнога Бога Оца Сведржитеља. – Не говорим како многи мисле, да два начела постоје – једно добро а друго лукаво, то јест зло; и да добро влада оним на небу а зло оним на земљи. А ја, не тако, него верујем у једнога Бога који свиме влада и који је Отац свега постојећег.
Творца неба и земље и свега видљивог и невидљивог, – то јест, свега откривеног и неоткривеног, јер оно што је доле, под небесима, откривено је и можемо га видети, а оно што је на небесима, превише, није откривено и човек га не може видети.
И у једнога Господа Исуса Христа Сина Божијег Јединородног. – Кад се каже – и Господа, то име казује божанство и човечанство, јер рече онај који верује: не само да верујем у једнога Бога, то јест у Бога у Сина Божијег Јединородног, пошто су Бог и Син исто што и Дух Свети, него верујем да је Исус био (постојао), то значи човек, а опет не верујем да је Он обичан човек него Христос који јесте и Бог, а и човек.
Од Оца рођеног пре свих векова. – Да се дакле од Оца роди – верујем, а у које време или како се роди – не испитујем.
Светлост од светлости. – Верујем у светлост, у Сина Божијег у коме је светлост, који се роди од светлости Оца, Бога истинитог.
У Бога истинитог, рођеног од Бога истинитог, рођеног а не створеног, – јер Син се родио а није створен био. Једнобитног Оцу, јер Син је раван Оцу по свему осим рођења; Син је рођен, а Отац нерођен.
Кроз Кога је све постало, – јер кроз Слово је све постало, а Слово је Син Божији.
Који је ради нас људи и ради нашег спасења сишао с небеса. – И уистину, ради нас људи и ради нашег спасења сишао с небеса, не одвојивши се од Очевих недара.
И оваплотио се од Духа Светога и од пречисте крви свете и Приснодеве Марије, и очовечио се, и распет за нас при Понтијском Пилату, мучен и погребен.
И који је васкрсао у трећи дан по Писму, – јер не само да је примио тело и очовечио се, то јест постао човек, него је и распет био за нас од Јудејаца, при Понтијском Пилату који беше од Понта. А мучен је био као зликовац, јер Жидови имаху обичај да разбојнике распињу на крст.
И погребена, – јер би погребен, али у трећи дан васкрсе као што рече Писмо. У Јеванђељу се говори: Могу разорити ову цркву и за три дана сазидати је.- А црквом називаше тело Своје које разорише Јудејци, али по вољи Његовој, јер да Господ није хтео не би га Јудејци ни распели. И поред тога што Јудејци разорише Цркву, то јест тело Господа нашега, то Сам га је васкрсао у трећи дан. Због тога и верујемо у Њега да је Бог, који је пострадао ради нас, али који је васкрсао трећег дана.
И који се узнео на небеса и седи с десне стране Оца. И који ће опет доћи да суди живима и мртвима; и Његовом царству неће бити краја. – Јер Бог који је ради нас пострадао и био погребен, и васкрсао, сео је с десне стране Оца. И верујемо да ћемо Га опет видети како долази са славом да суди живима и мртвима, то Јест праведнима и грешнима. Праведни дакле, који добра дела учинише, живе вечно, а грешници су мртви, верујем.
И у Духа Светога, Господа животворнога, Који од Оца исходи, Који се са Оцем и Сином обожава и слави се (Коме се клањамо као Богу). – Не само да говорим да постоји Дух Свети, него и верујем у Њега као у Светог, као у Господа, као у Животворног, јер даје живот и другима а и сам је живот.
Који од Оца исходи, – јер се не рађа од Оца него исходи, и слави се и обожава се са Оцем и Сином као једнобитан (клања се Њему као Богу).
И Који је говорио кроз пророке. У једну, свету, саборну, апостолску Цркву. – Јер, иако Дух Свети на свим местима говораше, и кроз многе пророке, ипак све су Цркве једно, то јест Једна, Саборна и Апостолска Црква.
Исповедам једно крштење за опроштење грехова. Чекам васкрсење мртвих и живот будућег века. Амин. – (Ово) одбацује оне који хоће по други пут да се крсте, говорећи: Сагрешисмо по крштењу, него да се опет крстимо и спасени будемо.- Због тога, одбацујући два крштења, каже: Исповедам једно крштење и то за опраштање грехова,- јер опрашта сва прегрешења. А онима који говоре да мртвима неће бити васкрсења ни живота у будућем веку, опет каже: Чекам васкрсење мртвих, односно очекујем васкрсење мртвих, и живот будућег века. Амин.
Нема коментара:
Постави коментар